دستجرد

دستجـِرد یکی از شهرهای استان قم در مرکز ایران است. این شهر در بخش خلجستان از توابع شهرستان قم قرار دارد. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری سال 1385برابربا ۴٬۱۵۳ نفر (۱٬۴۱۱ خانوار) بوده‌است دستجرد عربی شده دستگرد است که از دو بخش دست و گِرد تشکیل شده است. از این رو نام این شهر از نظر ریشه‌شناسی با نام شهرهایی چون دارابگرد، بروجرد و سوسنگرد قابل قیاس است. از همشهریان عزیز خواهشمند است برای پیشرفت این وبلاگ عکس های دستجرد اماکن طبیعت مراسم عکس های محرم وجشن ها وعکس های نماز جمعه ودیگر عکس های خود را به آدرس mahanrahmany@gmail.comبفرستید وما رادر اداره این وبلاگ یاری فرمایید.

گلخانه کوثر ستجرد

 دهکده های گلخانه ای به دلیل کمبود آب در منطقه و بهره اقتصادی بیشتر در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته به علاوه این واحد بزرگ با هدف اشتغالزایی فارغ التحصیلات رشته کشاورزی در این منطقه تشکیل شده است.


43 واحد فعال در این مجتمع وجود دارد كه دو واحد آن اختصاص به تولید گل دارد.  در واحدهای تولید گل ، انواع گل های رز و لیلیم پرورش یافته و به بازار تهران ارسال می شود. تعداد واحدهای واگذار شده به متقاضیان دراین مجتمع را 52 واحد و 43 واحد فعال و مابقی در مرحله دریافت تسهیلات و ساخت و ساز می باشند.غیر از تولید گل، واحدهای دیگر به كاشت خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی اختصاص دارد.  فاز نخست مجتمع گلخانه ای كوثر دستجرد در سال 81 به بهره برداری رسید.  مساحت واحدهای تولیدی این مجتمع را دوهزار متر مربع و سالانه حدود 80 تن صیفی جات در هر واحد از این مجتمع، تولید می شود.

سالانه 65 تن گوجه فرنگی از هر واحد این دهکده گلخانه ای برداشت می شود.در دهکده گلخانه ای کوثر سالانه از هر واحد کشت توت فرنگی 7 تا 10 تن محصول، از هر واحد کشت خیار سالانه در حدود 60 تن و از هر واحد کشت گوجه فرنگی سالانه در حدود 65 تن محصول برداشت می شود که در سال های گذشته صادرات محصول خیار به کشور سوئیس را نیز داشته ایم.

برای هر واحد از این دهکده گلخانه ای 60 میلیون تومان هزینه شده که 80 درصد از این مبلغ تسهیلات دولتی بوده که به بخش خصوصی داده شده است.

نویسنده: ماهان رحمانی ׀ تاریخ: یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , dastjerdehqom.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com